Du fundamentale grunnreglene vi snakker om kan hjelpe deg å unngå de vanligste fellene innen digital signage / inforskjerm for butikker, og potensielt spare deg for mye penger i bortkastet markedsføring.

Å levere innhold av topp kvalitet er alt når det kommer til suksessfulle infoskjerm-kampanjer. Her har vi listet opp noen av de vanligste feilene du burde unngå:

1. Ignorere plasseringen av skjermene

Mange butikker ser ut til å glemme at plasseringen av skjermen er viktig. Her er det viktig å gjøre litt research i forkant, for å finne ut hvor de oppnår best fokuset fra kunden og hvilket innhold som passer i de forskjellige områdene av butikken.

Det er viktig å huske at innholdet ikke trenger å fungere, om det er plassert på feil sted i butikken. Innholdet ditt er en melding til kunden, og kunden er nødt til å få det presentert riktig for å oppfatte det.

2. Prøve å gjøre for mye på én gang

Selv om en dynamisk infoskjerm har utrolig mange muligheter for innhold til butikken, så betyr ikke det at du er nødt til å levere tonnevis med informasjon til kunden.

Dessverre har veldig mange butikkeiere en tendens til å legge ut alt for mye informasjon på én gang, og derfor miste fokuset til kunden. En anbefaling er å i stedet kjøre mindre innhold i gangen, men heller oppdatere det oftere.

3. Ikke ha en strategi for innholdet

På samme måte som med mengden innhold du sender ut mot kunden, så har det også noe å si med strategien bak innholdet du sender ut.

Selv om det er enkelt å legge ut nytt innhold, så bør man alltid gjøre seg opp noen tanker om hva man ønsker å oppnå med skjermene og vurderer om innholdet man er i ferd med å legge ut vil støtte opp under dette.

4. Bruker lyd der de ikke burde

Kunden er veldig sensitive når det kommer til lydforurensning i kjøpesenter og butikker i disse tider. Vi har blitt så vant til at det kommer lyder fra mange kilder på en gang, at vi har lært oss å ignorere det. Ofte blir vi sinte av unødvendig lyd.

Når det kommer til bruk av lyd på infoskjermer, så er stemmer ofte uttrykket «less is more». Gjør deg opp en vurdering om det virkelig er nødvendig med lyd på infoskjermen for å fange kundens oppmerksomhet.

5. Å glemme «call to action»

Når du har plasseringen perfeksjonert, og fått lagt en god strategi for innholdet på skjermene, så må du ikke glemme din «call to action».

Selv om tidene går fremover, så er fortsatt en god «call to action» viktig når det kommer til all markedsføring. Det hjelper ikke å få ut god informasjon til kundene om du ikke har med noe som trigger kunden til å gjøre et kjøp.

6. For mye tekst på infoskjerm

Det er gjort mange studier på hva som fungerer og ikke fungerer på infoskjermer. En del av dem tar for seg effekten av for mye tekst i innholdet.

Konklusjonen er at folk hater å lese store tekstblokker, spesielt når det kommer til infoskjermer. Kunden har hverken tid eller ønske om å studere innholdet på skjermen. Prøv å få frem budskapet ditt med færrest mulig tegn.

7. Bruke feil programvare og leverandør

Det begynner å bli mange aktører på markedet for infoskjermer og digital signage nå, og det er viktig å tenke både pris og kvalitet når du skal velge leverandør.

Sørg for å finne en leverandør som ikke bare leverer og glemmer deg, men en samarbeidspartner som kan gi deg hjelp til å holde skjermer og systemer oppe, samtidig som de er en sparringpartner når det kommer til innholdet.

Hos oss får du totalleveranse til en grei prislapp, vi sørger for at skjermer og systemer er oppe, vi integrerer dine behov og er en sparringpartner når du trenger det.

Ta kontakt med oss for en hyggelig skjermprat, så ser vi litt på deres behov og strategi.

2018 © SocialScreen AS • All rights reserved • Personvernerklæring