Intern informasjonsflyt

På offentlige kontorer med mange ansatte er det ofte mye informasjon som skal formidles til alle som jobber der. Med infoskjermer plassert ut ved strategiske lokasjoner kan jobben med å få ut informasjonen være enklere. Skjermene kan stå både inne på kontorene, og henge ute hos de forskjellige avdelingene.

Her kan man spre viktige beskjeder til de ansatte, kalendere over hva som skal foregå i tiden fremover, HMS-videoer og hva man enn skulle ønske. Vi har mange integrasjoner på plass, og skulle det være noe som mangler i forhold til deres bruk, så kan vi se på mulighetene for integrasjon av det.

God intern kommunikasjon kan øke produktiviteten med inntil 25%.

63% av folk sier at infoskjermer fanger deres oppmerksomhet!

Sikkerhetskommunikasjon via infoskjermer kan redusere skader med 20%.

Barnehage og Skole

En velkjent utfordring i barnehager er for de ansatte å rekke å informere foreldre som henter om alt de burde informert om. Med infoskjermer i henteområder er det enkelt å få fortalt hva barnehagen har holdt på med denne dagen, og eventuelt få frem beskjeder til foreldrene.

Det samme bruksområdet har man i skole og sfo. I de nederste trinnene har man foreldrene som henter barna, og i de øvre trinnene har man beskjeder direkte til elevene. De kan ofte være nyttig å ha en siste beskjed før man forlater skolen om skidagen som skal være i morgen.

Reservering og bruk av ressurser

De fleste offentlige instanser har ofte felles ressurser som møterom og utstyr. Her finner man ofte litt forskjellig bookingsystemer som skal holde styr på hvem som har reservert hva. Her kan vi koble oss på de forskjellige kildene og presentere en oversikt på skjerm over hvem som har reservert hva.

Vi jobber også med en større oppdatering på denne fronten, hvor vi kan f.eks. fange opp hvem som booker et møterom men ikke bruker det den tiden det er reservert for. Dette kan hjelpe til med å få bort noe av overbookingen som foregår av ansatte som skal sikre seg møterom «i tilfelle» de trenger det.

Innkjøpsavtaler

Vår leveranse kan om ønskelig kun bestå av software-leveransen, slik at offentlige enheter kan bruke allerede eksisterende innkjøpsavtaler på skjerm og av-utstyr. Vi inngår gjerne felles innkjøpsavtale på den sentrale enheten slik at alle underenheter kan koble seg på den felles avtalen.

Så enkelt er det å komme i gang:

1. Koble til SocialScreen

Koble til SocialScreen

Du kobler enkelt styringsenheten til skjermen med HDMI-kabelen. Deretter er det bare å koble på strøm og internett, og slå på enheten.

2. Sett opp innholdet du ønsker

Sett opp innholdet du ønsker

Deretter er det bare på å logge på kontrollpanelet og velge hva du vil vise på skjermen. Her kan du velge mellom alt fra bilde og video, til værmelding og sosiale medier.

3. Se resultatet på skjermen

Se resultatet på skjermen

Så fort du lagrer innholdet i kontrollepanelet, vil du se resultatet på skjermen din. Da er alt klart, og det er bare å leke seg med de forskjellige innholdstypene.



* Ved bestilling av skjerm og montering vil vi sende ut profesjonelle montører som tar seg av prosessen med å få skjermen på vegg.

Kontakt oss for en hyggelig prat:

Bruk skjemaet nedenfor for å komme i kontakt med oss. Vi vil komme tilbake til deg så fort en av våre medarbeidere er tilgjengelig.

2018 © SocialScreen AS • All rights reserved • Privacy Policy